Scriitori și opere (2)   Leave a comment

Cartea ignoranței. Două fragmente

8 februarie este Ziua Internațională a Râsului și a Fericirii. Așa că mi-am propus să nu plâng și să nu fiu trist. Din păcate, nu am reușit întru totul. Că a trebuit, în primul rând, să merg la serviciu. În al doilea rând, m-am dus cu Mihnea la medic. De râs am mai râs la unele bancuri de pe net, dar când a fost să fug la cabinetul medical m-a apucat plânsul.

A trebuit să și citesc și să scriu. Iară am plâns. Până când, ajuns acasă, am găsit-o pe Violeta râzând în hohote. Am crezut că râde de mine, ceea ce m-a supărat puțin. Dar nu! Ea citea din Cartea ignoranței. Mic tratat pentru cei care știu că… nu știu. De John Lloyd și John Mitchinson. Editura Nemira, București, 2007.

Că eu sunt ignorant bănuiește toată lumea. Dar nici în halul ăsta. Apoi m-am dumirit că cea mai mare pasăre din lume care produce cele mai mici ouă în comparație cu mărimea ei este struțul. Un ou de struț are 1,5% din greutatea femelei ouătoare. Și struțoaica este puțin rușinată. „Prin comparație, un ou de pitulice cântărește 13% din greutatea mamei”. Nu mai amintim de pasărea kiwi: 26%. Dublul de 13%. Cică asta este echivalentul unui copil de șase ani, născut de o femeie.

Dar, mai m-a șocat un amănunt: un pui de găină poate trăi fără cap aproape doi ani. De ce m-a șocat și mai mult? Poate vă întrebați, că unii oameni trăiesc o viață fără cap. Dar puiul de găină a fost fericit. Chiar dacă Mike a murit între timp, el a supraviețuit unei lovituri de topor care avea intenția să-l decapiteze. Evenimentul s-a întâmplat pe 10 septembrie 1945. Chiar și fără cap, el câștiga 4.500 de dolari pe lună. Parlamentarii noștri câștigă mai mult.

Mai țin să amintesc un amănunt despre Mozart. Cine nu-l știe pe Mozart? Eventual Beethoven sau Strauss. Stravinski. Ciprian Porumbescu. George Enescu… Treaba lor!

Îs invidioși pe Mozart. Puțini dintre compozitori au avut atâtea nume: „Numele său întreg era Johann Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart. El își spunea adesea Wolfgang Amade (nu Amadeus) sau Wolfgang Gottlieb. „Amadeus” este echivalentul latinesc al cuvântului Gottlieb care înseamnă „iubirea lui Dumnezeu”. Ignoranți suntem cu toții!

Posted 2024/02/08 by danieliiancu in Uncategorized

Lasă un comentariu