Jurnal, memorii și amintiri alternative (9)   Leave a comment

25 septembrie 2016

Se împlinesc doi ani de când am primit scrisoarea soacrei…

Stau, scriu și descriu momentul când am primit celebra scrisoare a soacrei…

Un telefon. Un prieten mă cheamă la bere. Nu ies, că mai am de scris. Și îs cam răcit. El insistă. Eu refuz, că urăsc să ies la crâșme de când, acum vreo 3-4 ani, Atena și Ghiță puneau oameni să mă urmărească dacă beau apă. Dacă mânc. Dacă mă duc la budă. Dacă beau bere… nici nu mai zic. Atena ura să beau bere. Fără ea. Că ea le suge (berile) pe ascuns. Dar nici eu nu puteam să beau bere cu ea la masă, că făcea urât. Ghiță ar fi fost de acord, dar să nu afle Atena, că atunci făceau urât amândoi….

…După ce le spun prietenilor că nu ies în oraș, oamenii mă informează că au lucruri importante să îmi comunice. Că tocmai fuseseră la târgul duminical de la Hunedoara. Unde, în pauză de bunici fiind, Caracoștii s-au apucat să-mi vândă lucrurile. Ălea confiscate în noiembrie 2014 de către Ghiță, când a schimbat yala la ușă. Cică Ghiță și Atena vindeau cu 70 de lei, printre altele, un troller-ul cumpărat de Steluța pe banii mei. Că eram măritați când l-a cumpărat. Unul mare, gri. Pe lângă troller, sunt convins că vindeau și jucăriile Îngerului cumpărate de mine, de prieteni sau de neamuri.

…Țin minte troller-ul ăla pentru că am cumpărat două gri, dar de dimensiuni diferite. Unul pentru cală, altul pentru „bagaj de mână”. Zburam pe vremea aia cu avionul, nu zburam singur din casă. Am poze cu Îngerul băgat în trolller, când ne jucam de-a zborul. Bine, atunci am cumpărat mai multe. Patru, cred. Că Steluța, Dumnezeu să o ierte, nu putea cumpăra ceva doar pentru noi. Ea, Mihnea, eu… Nu… Făcea praf banii familiei și pentru mă-sa și Ghiță. Așa că pe lângă trollerele gri, a mai cumpărat două trolleree roșii. Identice cu ălea gri, dar roșii. Că Atena nu suporta griul. O demoraliza. Dorea doar roșu, mov sau rozuluiu.

Acum, după ce ne-a dat afară din casă pe Mihnea și pe mine, Atena vinde ce poate prin târg la Hunedoara.  Nu poate vinde ea cam tot, că l-ar vinde și pe Ghiță. Dar mașina noastră nu are cine o conduce, că Atena nu are carnet. Nici nu a avut vreodată. Mașina e pe numele ei pentru că Steluța era pita lui Dumnezeu. Și o zis că să pună mașina pe numele mă-sii, că vede lumea că are și Atena ceva. De condus mașina, conduce Ghiță. Dar mașina nu e a lor, ci a lui Mihnea.

În plus, lucrurile și jucăriile tot i le vând ei cumva prin  târguri…

Lasă un răspuns

