Viaţă de blogăr (16): Casă veche, casă nouă. Sau despre ce să faci să nu-ți mai plouă prin acoperiș   1 comment

Din momentul în care Ghiță și Atena ne-au izgonit din casă, schimbându-ne yala la ușa apartamentului și scoțându-ne afară lucrurile considerate inutile pentru ei, gen cărți sau suporturi pentru uscat vesela (că ei nu pricep oricum ce reușește Ghiță să citească și nici câinii nu mâncă ce cică știe Atena să numeacă gătit), visul Îngerului a fost să avem și noi o casă a noastră. Numai a noastră. Mică-micusă, dar la care să nu aibă Ghiță chei și nici Atena accesibilitate. Eventual cu o pisică care să-i zgârie pe nas și un cățel care să-i apuce de funduri când ar fi să dea târcoale.

Prin urmare m-am pus pe căutat. Că nici bani de aruncat pe asemenea gadget-uri locative nu aveam. După multă umblătură pe dealuri și viroage, am dat de ceva acceptabil, ca desprins dintr-un vis… Mă rog, mai mult coșmar, dar până la urmă coșmarul nu e decât un vis deteriorat în care îți apare soacra. Casa nu era mare și frumoasă, dar barem era mică și pe cale să se prăbușească. Nu avea acces la drum, dar nu-ți lua nimeni satisfacția umblatului printr-un noroi galben lutos. De cadă în casă nu putea fi vorba, dar buda din fundul curții era admirabil izolată în pânze de păianjeni. Cel puțin în camera de dormit nu ploua prin acoperiș atunci când afară era senin. Se infiltra un pic de apă prin pereți, e adevărat, dar nu de la ploaie, ci de la pânza freatică care alimenta apa la ălea trei izvoare din curte.

Nu-i nimic, i-am spus Îngerului. Repară Tati totul și-l face ca nou. Nu puteam să-l dezamăgesc așa că am pus mâna pe mause și am dat căutare pe net. Din primul click am ajuns direct pe Materiale de construcții. Aveam de unde să aleg. Ochii mi-au ieșit din cap când am văzut ce mă durea pe mine ăl mai tare, adică hidroizolații, ciment și tencuieli, cărămidă & BCA, betoane și agregate… Nu avea rost să mai caut în altă parte că pierdeam doar timpul.

Așa că am trecut de la idei la planuri. Și de la planuri la fapte. În primul rând am dat jos găurile din acoperiș. Adică toată țigla, că era ferfeniță. Bine, nu a durat mult, că îs expert.

La primul pas cu primul picior pe prima țiglă sandaua mi s-a înfundat ca-n brânză. Așa că am trecut cu ambele picioare prin coperiș ca un cuțit cu lamă dublă prin telemeaua proaspătă. Nu mult. Doar până când am ajuns la plăsele. Mai precis la momentul în care organele genitale mi s-au proptit strașnic în căpriorul de sub mine mișcarea a încetat. Pentru moment. Ca să facă loc unui icnet înfundat și apoi unui țipăt ascuțit. Gen primadonă. Nu m-am putut da în spectacol prea mult, că am amuțit din nou. În schimb au început să scârțâie toți căpriorii. O avalanșă de țigle părea că vine taman în dolina din acoperiș pe care o creasem și al cărei centru viu și urlător eram. Am scăpat în momentul în care m-am proptit cu fundul direct într-o cosoroabă. Țiglele și căpriorii s-au așternut frumos pe podeaua putredă, formând un fel de covor persian. Corosoaba a rezistat. Nu mult. Fundul meu n-a prea avut rezistență deloc. Că iar a dat comandă gurii să urle. Înăbușit. Noroc că toate cosoroabele au cedat ulterior în același timp. M-am prăbușit lent și am aterizat moale pe un covor de lemn putred și țiglă prefăcută în lut argilos.

Afară Îngerul a auzit el ceva zgomot, dar n-a priceput ce s-a întâmplat.

– Tati meu, s-a petrecut ceva de care io nu știu? m-a întrebat.

– Nu Taaaatiiiiiiii… nimiiiiic… doar am decopertat casa. De-acum înainte n-o să mai plouă prin acoperiș…

Și apoi am șoptit astfel încât să nu mă audă: …Că nu-l mai avem!

Îngerul m-a crezut pe cuvânt și a reînceput să se joace cu melcii din grădină…

Posted 2016/06/21 by danieliiancu in Articole, Viaţă de blogăr

One response to “Viaţă de blogăr (16): Casă veche, casă nouă. Sau despre ce să faci să nu-ți mai plouă prin acoperiș

Subscribe to comments with RSS.

  1. Reblogged this on Literele sufletului meu.

Lasă un răspuns

