Raport de tură (24): Valea Verde e pe dealuri… (1) Cum faci baie sub Pișoaia…   1 comment

Lucrurile mergeau cum nu se poate mai bine. Adică, pe românește: mergeau foarte prost! Vremea se anunța nasoală. Că Busuioc se lamenta pe Pro TV cum or să scadă gradele de la 35 la 27 în luna lui aprilie, taman în week-end-ul când noi trebuia să mergem iar pe munte. În plus, Îngerul meu era năcăjit că merem doar noi, în timp ce el mere să steie cu Atena și cu Ghiță Grecu. Ceea ce îl mai remonta pe Înger era faptul că oricum va veni săptămâna „Școala altfel” și deci nu vor ține domnii învățători cont de faptul că el va chiuli de la cursuri, cunoscând și el, la vârsta lui fragedă, faptul că pe Atena și pe Ghiță îi doare fix în cur de sănătatea lui. Și prin urmare va veni beteag de la Deva.

Prin urmare, Andrei, Bamse și Florin m-au enervat în fiecare zi. Ovidiu mi-o transmis doar niște mesaje ambigue, din care nu am priceput dacă vrea sau nu să meargă pe dealuri. Din celelalte mesaje enervante am dedus că nu știau ce vor să facă. Și că să decid eu. Doar că eu sunt bugetar. Nu am timp să stau pe gânduri toată ziua ca să organizez ieșiri pe dealuri pentru nebugetari cârcotași.

Prin urmare vineri, 15 aprilie, am ajuns acasă fără să bag în seamă lumea. La 16 zero-zero Îngerul s-a dus trist la Deva. Era năcăjit că nu vine să doarmă cu mine într-o șură cu fân. Dar justiția în România e justiție. Nu contează ce vrea copilul de 7 ani, ci ce vrea doamna judecătoare, nănașa și nănașul. Asta spre satisfacția grecului Ghiță și a mult mai puțin grecoicei Atene.

Seara ne-am întâlnit cu sincope. Important e că plecarea a fost stabilită la ora 8.30 dimineața. Asta după negocieri. Bamse și Andrei vroiau să plecăm la 3.47 dimineața. Eu am insistat pentru ora 11.00. Ei au zis că dacă plecăm așa târziu nu facem nimic. Eu am contracarat cu motive de genul că o să fim odihniți… o să mergem mai repede… nu o mâncăm nimic pe drum… Ei o țineau pe a lor. Am reușit să aduc argumente în favoarea variantei mele: Ovidiu trebuia să vină de la Deva… Florin era schimbul doi… deci 3.47 nu era o oră rezonabilă pentru plecat pe dealuri! Am decis pe moment să recalibrez plecarea pentru ora 9.00. Ei au insistat pe 8.00. Așa că am ajuns la 8.30…

…De la 8 fără zece până la 8.25 am negociat pe rând plecarea cu Andrei, Florin, Bamse și Ovidiu. La 8.32 am plecat din fața blocului. La nouă și cinci eram în Deva, că schimbasem traseul rutier care să ne ducă la Valea Verde. L-am luat pe Ovidiu și, în loc să vedem Zlatna, am mers prin Brad, Abrud, Câmpeni și Sohodol până am ajuns la Valea Verde.

…Am făcut popas la Câmpeni. Să luăm pită făcută pe vatră, din piață. Până să izbândim în facerea acestui lucru am trecut prin multe. Nu am găsit o brutărie. Apoi Andrei și Ovidiu atât or comentat într-o alimentară de era să ajung primar în Câmpeni. Când să plecăm… lumea o dat de gogoși. Un polițist local o stat și s-o uitat îngăduitor la noi cum mâncau unii gogoși până s-or apucat alții (aceeași unii) de făcut glume pe seama domnișoarei cu care stătea polițistul la povești. Atunci o vint polițistul val-vârtej și ne-o amenințat domol să mutăm mașina de pe podul unde o parcase ilegal șoferul nostru.

De la Câmpeni totul a mers ca pe roate. Că Andrei o dat bani buni (sau răi?…) pe un GPS… Bine, până la Valea Verde am mers pe GPS-ul de pe telefonul meu, dar unii oameni chiar nu au pe ce da 1500 de lei. Ultimii kilometri am mers mai mult pe jos. Cred că ne-am și rătăcit la un moment dat, că în loc de Valea Verde am luat-o pe Valea Seacă!

Oricum, la ora 13.00, mai mult sau mai puțin exact, eram la Valea Verde, la gazdă. La 13.50 am plecat de acolo nu pentru că ne-ar fi fugărit gazda, ci pentru că voiam să mergem la Pișoaia. Mai întâi am treut prin Joldișești… apoi pe lângă Luminești… prin Băi… am coborât mult și bine pe Curmătură… niște serpentine și gata! Un izbuc mare și frumos ne aștepta.

Popas, apă, taifas… Am tras de ei zeci de minute ca să se miște din loc. De la izbuc faci cinci minute până la cascadă. Eu am ajuns primul. Am făcut poze. M-am plimbat prin apă. Am făcut poze. Am filmat. Apoi m-am dus mai la o parte și m-am despuiat. Până la slip. Dușul sub cascadă a fost fenomenal. Să faci baie în 16 aprilie sub cascada care pleacă dintr-un izbuc e tare fain.

Mai greu a fost să îi urc sus. Pe curba de nivel. De unde se pleacă spre Ticera. Un sat de care nu mai știe nimeni. De urcat i-am urcat. I-am și coborât în sat. Dar ca să îi urc înapoi a fost muncă de sisif…

 

(Va urma)…

Posted 2016/04/19 by danieliiancu in Articole, Rapoarte de tură

One response to “Raport de tură (24): Valea Verde e pe dealuri… (1) Cum faci baie sub Pișoaia…

Subscribe to comments with RSS.

  1. Reblogged this on Literele sufletului meu and commented:
    Bugetarul tot bugetar.Se plange mai mereu chiar si cand o face frumos.

Lasă un răspuns

