SuperBlog 2013 (2): Toyota Corolla. Frumoasa cu un scop precis   4 comments

Bubuiturile deveniseră de nesuportat. Abia ce aţipisem şi deja Mihnea pusese mânuţele pe telecomandă. Să dea mai tare. Să audă cum îl izbeşte Tom cu capul de pereţi pe Jerry. Sau cum îl dă dulăul ăla mare şi gri pe Tom cu mustăţile de gard. Mă rog. Cineva izbea pe altcineva cu ceva de altceva! Bang-bang-bang!!! Bang-bang-bang!!! Bang-bang-bang!!!… Pleosc!!!

Hopaaaa!!! Chestia din urmă parcă n-o mai fost din acelaşi film. Parcă nu mai suna a desen animat. Semăna mai mult a pălmuţă inteligent aplicată peste un ochi. Am deschis celălalt ochi şi m-am uitat la înger. Era deja deasupra mea şi se pregătea să-mi mai troznească una. L-am întrebat de ce dă, bă, de ce dă?

– Scoalăăă, măi Tati meu, că bate sineva la usă! mi-o ripostat Mihnea şi s-o reaşezat comod să se uite în continuare la desene. Tom îi cânta o serenadă la şoarece, lin şi duios. Dar bubuiturile nu conteneau. M-am ridicat în capul oaselor şi m-am concentrat pe televizor. Într-un final m-am prins că nu de acolo veneau bubuiturile. Ci de la uşă. Îngerul avea dreptate. Plus că parcă intensitatea şi ritmul creşteau. Ăla de bătea în uşă renunţase la pumni şi trecuse la picioare. Izbea cu bocancul în vraniţa mea de ziceai că el o cumpărat-o.

Am sărit drept în mijlocul camerei. Şi m-am îndreptat spre hol. Am simţit că ceva stă în calea piciorului meu drept dar am insistat să înaintez. Era paharul cu lapte nebăut al îngerului. L-am luat ca din voleu… noroc că era de plastic. Paharul era de plastic. Piciorul meu e normal.

– Se fasi, măi Tati? l-am auzit pe Mihnea cum mă dojeneşte printre înjurături. Dojeneala era a lui, înjurăturile ale mele. Laptele era împrăştiat pe jumătate din doi metri pătraţi. Adică pe covor şi pe pereţii de lângă uşă. Paharul s-o rostogolit uşor spre uşa de unde se auzeau bubuiturile. Când s-o oprit paharul am început să descui încuietorile. Primul lucru care l-am văzut era un vecin de scară cu pumnu’ ridicat şi piciorul în aer. Hotărât să-mi facă praf bunătate de uşă. Am crezut că nu văd bine şi m-am frecat c-o mână la ochi. Cu cealaltă îmi ştergeam laptele de pe picioare. L-am întrebat care-i baiul. Pe vecin l-am întrebat, nu pe lapte. Ăla, săracu’, o înlemnit. Trei secunde o rămas într-un picior cu mâna ridicată… M-am uitat mai insistent la el şi şi-o revenit.

– Vecineeeee! Unde mi-i maşina?… m-o întrebat el… pe mine m-o întrebat… În primele clipe am crezut că vrea vreo jucărie de-a lu’ Mihnea. M-am gândit că îngeru’ meu, cum e cam strângător de felul lui, i-o fi şutit vreo maşinuţă de metal de la locul de joacă. Apoi m-am uitat mai bine. Vecinu’ nu părea genul care să se joace cu asemenea maşinuţe. Că avea cam la 60 de ani. Deci mai plauzibil era să fie vorba de maşinuţa nepotului.

– Ce culoare?… am apucat să întreb, ştergându-mă de laptele de pe mâini pe la gene şi sprâncene.

– Vecineeeee! Îţi baţi joc de mine? Cum ce culoare? Argintie, normal.

– Electrică… ăăăă…am căscat o tură… sau manuală? mai întreb şi eu, ca să câştig timp, să-mi dau seama unde am pus maşinuţele îngerului. Să mă scap de una şi să mă pun la somn.

– Vecineeeee! Ce electrică, mă? Ce manuală? E Toyota!!! Corolla!!! Unde dracu’ îmi e maşina? Cea mai bună maşină, vecineeeee!!! Am lăsat-o în faţa blocului când am plecat la lucru. M-am întors. Nu mai e. Vecineeeee! M-am nenorocit. Unde-i Corolla mea?

M-am uitat bine la el. Nu părea deloc floare. Deci eliminam o pistă. I-am zis să se calmeze şi să vie după mine. O venit. Am dat drumul la calculator. Am aşteptat să se deschidă. Vreo cinci minute m-am uitat la el cum saltă de pe un picior pe altul. La vecin m-am uitat, nu la calculator. Între timp o venit Mihnea şi mi-o zis să merg să-i schimb desenele. Am zis că imediat. Chiar înainte să adorm, s-o deschis şi netul. L-am întrebat pe vecin ce caută. O zis că Toyota Corolla. Wow! Mi-o sărit somnul. Normal că nebuneşti dacă pierzi aşa ceva. Argintie. Cu faruri halogen multireflector. Nu ştiu ce înseamnă dar sună fain. Clar, nu era vorba despre maşinuţa lu’ Mihnea. Plus că mai avea şi altele. Volan cu trei spiţe îmbrăcat în piele. Climatizare automatică dual-zone. Sistem Smart Entry & Push Start. ABS. EBD. VSC. TRC. HAC. SRS. VVT-i. DRL. LED. IPA. Şi muuulte. Multe, altele. Doar că eu, nefiind şofer, nu le ştiu pe toate. V-am zis doar ce-am priceput.

Vecinul înlemnise. De fapt îi pierise doar vocea. Că dădea mărunt din buze, da’ nu scotea nici un sunet. Până la urmă o apucat să zică ceva de genul… „asta e… asta e maşina mea… Toyota… Toyota Corolla…”… L-am întrebat dacă să sun la poliţie să le spun că-i furaseră maşina… Nu mi-o răspuns. Se uita în gol la maşină. De fapt la poza de la maşină. Mai avea un pic şi-i dădeau lacrimile. Mi-o zis că degeaba sun atunci, că nu ştie ce număr are la maşină. Că de fapt nici nu era maşina lui. Era a lu’ fiu-su. Că o să-l pună pe el să sune dimineaţă la poliţie. Că îşi cere scuze. Că m-o trezit că s-o gândit că poate eu ştiu ceva. Că e prea faină maşina ca s-o fure cineva din faţa blocului fără ca altcineva să fi văzut ceva…

– Taaatiiiiiiiiiiiiiiii… hai să dormim! am auzit o rugăminte din camera lu’ Mihnea.

– Pentru numele lu’ Dumnezeu, ce cauţi la ora asta în vecini?… am auzit, în acelaşi timp, o interogaţie ameninţătoare venită de pe scara blocului. Că vecinu’ uitase uşa deschisă. Şi vecina, care venea şi ea de la schimbul doi, urca obosită scările… Vecinul o sărit ca ars. O zis că o vrut să vorbească cu mine. Cam ce părere am despre maşină. Despre Toyota Corolla.

– Treci acasă şi lasă oamenii în pace. Ce-ţi pasă ţie de maşina ce şi-o cumpărat-o fiu-tu? O venit azi pe la patru şi şi-o dus-o acasă! Acum acasă vi şi tu. No hai!

toyota-Corolla-2013-exterior-tme-001-a-full-1600_tcm420-1236692

Posted 2013/10/07 by danieliiancu in Articole, SuperBlog 2013

4 responses to “SuperBlog 2013 (2): Toyota Corolla. Frumoasa cu un scop precis

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tu cand iti iei macar un Rav4 e mai usor de urcat dealurile 🙂

  2. Ce vecin trăznit! No, să-ţi trăiască Mihnea, să crească mare şi să nu îţi trezeşti vecinii decât pentru o vorbă bună, după ce şi-o lua maşină frumoasă şi fiabilă. 😛

Lasă un răspuns

