Mihnea dixit (57)   Leave a comment

Vă mai amintiţi de Săgeata neagră? Nu de film oameni buni, ci de bicicleta mea? Ha? V-am povestit io de ea de mai multe ori, inclusiv când o dat cu mine de asfalt după ce-o aranjat-o Mihnea. No, pe vremea când încă-o mai aveam că nu mi-o furaseră ticăloşii… adică oamenii buni, că asta înseamnă ticălos în limba greacă de unde şi vine cuvântul numai că i-or schimbat românii un picuţ sensul… Da’ nu fac io acum cu voi etimologie că poate ştiţi şi vă plictisesc.

Să revin… pe vremea ceea mi-am pus şi io oglindă pe cornul din stânga (al bicicletei, nu al meu) să văd dacă vine vreun ciclist mai acătării din spate şi să mă feresc, să nu-l încurc. N-am avut prea mult noroc de oglindă. Că într-o seară proptisem utilajul de gardul verde din faţa blocului. Mă grăbeam. Eram agitat. Afară tuna şi fulgera. Furtuna… ce zic io furtuna… uraganul era aproape. Mihnea se ţinea cu-o mânuţă de pantolonii mei şi lingea o bomboană pe băţ, pe care-o ţinea în ailaltă mânuţă. Io aveam o plasă într-o mână, rucsăcelul cu boarfe de-ale îngerului în cealaltă şi cu alta căutam cheile.. staţi că nu-i bine… ţineam plasa şi rucsăcelul într-o mână şi cu ailaltă căutam cheile. Aşa. Până le-am găsit Mihnea o băgat de seamă că bicicleta stă răzămată de gard un pic câş, aşa că m-o lăsat de nădragi şi s-o dus s-o îndrepte. Cum aia era grea ca un tanc îngeru’ o tras cu nădejde. Nu numai c-o reuşit s-o îndrepte ci chiar o făcut şi mai mult. Adică o tras de ea de-o căzut pe partea contrară. Pe ce credeţi? Normal, pe cornul din stânga al ghidonului. Unde era oglinda. Care s-a spart.

Când am realizat universalitatea ghinionului care se prefigura, l-am întrebat panicat: „tatiiiiiii, se ne faseeeem? Şapte ani fără măritiş?”… El m-o privit drept în ochi, uitând să mai sugă bomboana, şi m-o consolat:

Lasă Tati, că găsim noi alte oglinsi!

Posted 2013/08/02 by danieliiancu in Mihnea, Mihnea dixit

Lasă un răspuns

