Mihnea dixit (40)   Leave a comment

De obicei când vorbesc cu îngeru’ mă plezneşte instantaneu râsul. Chiar dacă nu zice el mare lucru de fiecare dată, io nu mă pot stăpâni când îi aud vocea şi izbucnesc, cel mai adesea, în hohote. Bine, câteodată, da’ rar, rar de tot, trebuie să am şi io prestanţă de tată responsabil şi să încerc să contribui decisiv la formarea lui ca individ matur şi serios al societăţii în care trăim… bla, bla, bla… Va plăcut? Ideea e că tre să-i mai zic uneori vreo două, adică să-l cert, să-l critic şi să-l ameninţ cu bătăi crunte şi extrem de dureroase aplicate cu jordiţe de alun la bucuţele lui neastâmpărate. Iar dacă fac toate aceste lucruri râzând, îngeru’ nu mă ia în serios. Nu că altfel m-ar lua cine ştie cât, da’ no!

Zilele trecute îl sun aşa, pe la amiază şi îl întreb ce face. El, foarte serios, îmi răspunde că face bine şi că are treabă multă. Faptul în sine nu m-a mirat, că-l ştiu harnic, cum îi şi tati lui, doar că m-o pufnit râsul. L-am descusut să văd cam cu ce se ocupă. Şi în timp ce el îmi povestea, io hohoteam de nu-l auzeam prea bine ce zice. Ceva despre cum spală masina lu’ Bunicu, cum udă rosiile, cum pliveste seapa, cum tunde iarba, cum o ajută pe Dica la făcut sarmale… Mă rog! El vorbea şi io râdeam, ceea ce la un moment dat l-a enervat crunt, că o început să se răţoiască la mine şi mi-o zis drept în faţă:

– Mă Tati meu, tu eşti un râdăcios!

Îmi plezneau nasturii de la cămeşa mulată pe burtă şi era să mă înec când l-am auzit, da’ l-am întrebat ce-i acela un râdăcios.

– Un tati care râde tot timpul…

Posted 2013/05/13 by danieliiancu in Mihnea, Mihnea dixit

Lasă un răspuns

