Mihnea dixit (28)   3 comments

Mă sună Dică-sa sâmbăta pe la ora trei fără ceva. Era timpul de somnic, așa că răspund cu voce molcomă. Stați măăăăă, că nu io dormeam de amiază, ci îngeru’ ar fi trebuit să doarmă. Când colo, în fundal aud urlete și plânsete și trântituri de obiecte pe podea. Bună-sa îmi spune că îngeru’ e supărat foc că l-o “bătut la zsoc” și îmi dă telefonul să-mi explice Mihnea ce s-o întâmplat. În prima fază nu aud decât:

Tatiiiiiiiiiiii, vino. Vinoo repedeeee! Hai s-o basi pe Dica că m-o bătut la zsoc!

No, pentru cine n-o prea fost atent la ce-am scris până acum, jocul e un fel de “nu te supăra frate”, da’ cu Scufița Roșie și Lupul cel rău. Joc la care Mihnea a câștigat întotdeauna până acum. Din două motive. Unu: o jucat numai cu mine și cu Bunicu. Doi: trișează de îngheață apele. Și bine, ar mai fi trei: are noroc, că dă numai șase și cinci, parcă-i Pițurcă când era mic. Mă refer la jocul de zaruri, nu la frumusețe, pfuiiiii! Eu și Bunicu când jucăm cu el (cu Mihnea, nu cu Pițurcă), ne mai uităm, no, ca bărbații, la un meci de fotbal la televizor, așa că nu prea suntem atenți ce face îngeru’ când dă cu zarul și mută cu “pionul”. Ne trezim numa că-i la sosire și strigă “am câstigaaaat” și s epune pe țopăit în mijlocul patului… Apoi, când pică pe vreun “melc”, adică un cerculeț ce are desenat un melc pe el și tre să se întoarcă nu știu câte cerculețe în urmă, Mihnea se face că nu vede și sare peste jivină. Cred că nu-i plac moluștele. Mai mult, dacă e în urma ta și trebuie să te depășească el nu numără și cerculețul pe care e “pionu”l tău; în schimb, dacă tu faci aceleași lucru iasă cu scandal și te pune să repeți mișcarea. Mă rog, pricepeți voi, că sunteți oameni mari. Ideea e că de vreo lună, de când o primit cadou jocul, numai el o câștigat…

Sâmbătă o jucat cu Dică-sa care are unele avantaje: nu știe zaruri, nu se uită la meciuri și are două perechi de ochelari prin care îl vede urgent pe înger când nu mută corect. AȘA CĂ L-O BĂTUUUUUUUT! Dramă. Plânsete. Aruncat cu căpicul în perne și cu funduselul în sus. Urlete. Strigăte. Sfârșitul lumii. Apocalipsă în toată regula, ce mai. La telefon îmi relatează cu lux de amănunte cum l-o bătut bună-sa. Io mă prefac mirat și îl întreb cum de o reușit Dica să câștige. La care el îmi sparge timpanele și urlă:

O trisaaaaaat!

Posted 2012/12/10 by danieliiancu in Mihnea, Mihnea dixit

3 responses to “Mihnea dixit (28)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Parca il si vad: Domane, ce dezastru! Cum si-a permis bunica sa triseze? Ma gandesc ce-o sa se intample cand o sa joace cu Laurentiu:))))))

    adina marconi
  2. Mihnea, nu bunica. Intelegi tu:))))

    adina marconi

Lasă un răspuns

