SuperBlog 2012 (2): real-, – ”Stilul care ţi se potriveşte, oriunde, oricând”   5 comments

N-am scăpat bine de-o probă c-am dat de alta. Şi mai şi. Ca tematică zic. Din lac în puţ. Dacă la maşini îs varză, la design vestimentar îs praştie. Io, când mă duc să-mi iau nădragi, am o singură dilemă: oare-mi ajung banii de pantaloni in integrum sau tre să cumpăr doar un crac? Aaaa! Şi mai am două-trei cerinţe tehnice: să nu fie roşii, să se încheie nasturu’ de la burtă şi să fie pe măsura lungimii mele. Adică refuz să mă împachetez în pantaloni ce-mi lasă gleznele la vedere!

Prin urmare, iar eram în plop. Şi la cine să apelez, pe post de consilier vestimentar, dacă nu la îngeru’ meu? V-am zis, el le ştie pe toate. Se pricepe la toate. Are gusturi bune-n toate. Vârsta nu contează când tot ce faci e perfect, prin urmare l-am cooptat şi astă dată pe post de sfătuitor de taină. Aruncând io o privire pe geamul de la bucătărie, am văzut că îngeru’ se plictisea pe o bancă lângă bun-sa, deoarece a venit toamna şi ăilalţi părinţi şi/sau bunici refuză să mai iasă afară cu odoarele proprii de teamă să nu răcească. Ei, nu odraslele. Că prichindeii n-ar avea nimic la cât ar alerga după Mihnea şi Mihnea după ei. Mă rog. Aşa că m-am dus şi l-am întrebat pe înger dacă vrea să merem la real,-. Ioiiiii! Parcă i-am pus jăratec sub fundules! Am lăsat-o pe Dică-sa cu ochii-n soarele ce apunea pe după blocuri şi am plecat spre real,-. În direcţie opusă. Era cea mai sigură cale de a ajunge, că în sensul ăla se găsea staţia de taxiuri. Dacă o luam direct spre magazin făceam un ceas şi mai bine. Aşa, în 15 minute am fost la intrare.

Ştiţi, io trebuia să văd de nişte haine. Mai precis, să ajung în mijlocul colecţiei de toamnă de la real,-. Textul oficial mă informase deja că acolo voi găsi „toate articolele de îmbrăcăminte necesare unei familii pentru acest anotimp”, din gama „Designer’s”. Următorul paragraf mă lăsase, totuşi, cam rece. Zicea acolo că „noua colecţie este adaptată perfect toamnei blânde pe care o parcurgem şi vine cu un stil fresh şi contemporan, culori pastelate, fără să lipsească totuşi şi tonurile ruginii, nici stilul nonconformist de toamnă britanică. Noile modele cuprind mai multe linii vestimentare care propun o diversitate de croieli, materiale şi articole pentru toţi membrii familiei, oricât de diferite şi de sofisticate le-ar fi gusturile”. Hmmmm! Io habar n-am cum e o toamnă britanică, că n-am fost nici măcar să văd manşeta de la Canalu’ Mânecii. Da’ bănuiesc că un asemenea anotimp tre să fie ploios. Ceea ce la noi nu-i cazul. Apoi, în ceea ce priveşte stilul nonconformist, m-au luat năduşelile. De la răceală şi de la faptul că nu ştiu ce-i ăla. Singura parte liniştitoare pentru mine a fost cea în care textul preciza că Mihnea are gusturi diferite şi sofisticate.

Păi da. Are. Că într-o zi, mai spre primăvară, primise îngeru’ de la văr’-su, prin Tită-sa de la Cluuuuj, un costumaş de fâş de coloare ca lămâia. Numa papuceii erau galbeni. Da’ mari. Mult mai mari. Vreo două numere mai mari. Faini, nu zic, da’ impracticabili când ai pisioruse misi. L-am îmbrăcat în costumaşu’ galben de fâş şi am dat să-i dăm în picioruşe nişte papuci normali pentru dimensiunile lui miniaturale. Roşii. Papucii, nu picioruşele. Ţi-ai găsit. S-o făcut vânăt de furie şi o cerut în mod expres să ne revizuim atitudinea. Ne-o convins, pe mine şi pe bună-sa (că bubu-su n-are opinii într-ale modei), după ce-o început să urle în faţa blocului. Aşa că i-am adus şalupele galbene şi l-am încălţat cu ele, să fie asortat… O fost galben tot şi se împiedeca din metru-’n metru, dar a fost mândru tare!!!

Să revin, ca să n-o lungesc. Ajunşi la real,- am decis să luăm un cărucior. Ţţţţ-ţţţţ-ţţţ!!! Staţi, că nu din ăla de-l găseşti în faţa magazinului, ci alt model, sofisticat, c-o maşinuţă adiacentă amplasată în faţa roţilor de rulare. Roşie. Cu volan. Bine, a trebuit să cotrobăim în vreo cinci până să găsim una cu volan întreg şi, în special, claxon funcţional. La maşini mă refer. Am găsit şi am intrat în magazin.

Eram fericit. Mai aveam puţin şi visul meu de a scrie un articol despre design-ul vestimentar era pe cale să se împlinească. Am trecut prin galerie. Am lăsat-o la o parte pe tanti ce te controlează cu scanerul ca la airport. Ne îndreptam deja spre raionul cu haine. Cu modele de la „Designer’s”. Dar, la un moment dat, inevitabilul s-a produs. Căci înaintea hainelor e raionu’ de jucării. Când am ajuns în dreptul lui am simţit un svâcnet în bara căruciorului pe care-l conduceam şi l-am zărit pe Mihnea cum sare prin uşa maşinuţei ca un dop de şampanie dintr-o sticlă agitată. Atât a fost tot ce-am văzut. Că am clipit. Când clipitul s-a dus îngeru’ era la mijlocu’ raftului şi culegea jucării cu ambele mânuţe, înghesuindu-le în poala tricoului pe care-l ţinea adunat sub bărbiţă… Am început negocierile, spunându-i când de calm am putut că jucăriile trebuie cumpărate şi de alţi copii, adică de alţi părinţi de copii, io neavând la dispoziţie bugetul de rezervă al Guvernului pe trei ani ca să pot achiziţiona tot ce vroia el. Îngeru’, nu Guvernu’. Am crezut că am fost suficient de elocvent. Mihnea părea să fi înţeles pentru că mă privea cu ochişorii lui mari fără să zică nimic. Vreo trei secunde, atâta m-o putut privi. Apoi nu m-o mai văzut de lacrimi. Şi nu m-o mai putut auzi, că s-o pus pe urlat în mijlocu’ prăvăliei…

Juma de oră mai târziu reuşisem să-l conving să renunţe la a cumpăra real-,-ul pe datorie, dar mai strângea încă în braţe o maşinuţă roşie. Cred că i se lipise de pălmuţe. În sfârşit, am ajuns la raionul corespunzător. Da’ tot nu unde trebuia. Că eram la haine de madame. M-am holbat o ţâră, nu mult, la colecţiile care acoperă tendinţele actuale în domeniul modei feminine: „Generation Me” (cu influenţe din anii ’60), „Refusing Performance” (un stil ce se pune bine cu aristocraţia britanică), „Fashion Outsiders” (sau despre cum arată damele fashion în matricea urban-casual), „Olympionique Inspiration” (sau despre viaţa dinamică de la sfârşitul secolului trecut). Apoi, fuga-fuguţa, am trecut la hăiniţe de copii. Am încercat să-i cumpăr câte ceva de băiesei mari, aşa cum îi el, gen jeanşi şmecheri ce păreau şifonaţi, ghetuţe portocalii numa bune de mers pe munte sau o bluzică verde cu nişte desene cât casa pe burtă. N-am avut succes că o ginit el, la un moment dat, un fel de salopetă de bebe, albastră, cu Mickey Mouse pe ea. Era atât de mică că nu-i venea până la buric, da’ lui i-o trebuia. Io n-am vrut să i-o cumpăr, aşa că altă tură de plâns. Îngeru’, nu eu. Deşi nici eu nu mai aveam mult.

Când aproape că nu mai aveam speranţe să se rezolve ceva cu bine, au apărut şi hainele pentru bărbaţi. No acum să vedeţi voi de ce umblam io bezmetic prin real-,. Căci unele lucruri păreau să mi se potrivească ca o mănuşă, chiar dacă era vorba de pantaloni, de cămăşi ori de jachete. Mamăăăă!!! Linia „Native lands” era destinată „bărbaţilor activi, pasionaţi de activităţi în aer liber şi de calătorii”. Yam-yam! Iar „Alpine Avenue” cică e un stil inspirat din moda staţiunilor de ski ale anilor ’60 – ’70! Mai erau apoi stilurile „Street luxury” (aici erau nişte cuvinte pe care tre să le caut în dicţionar) şi „Broken english”!

Ăsta din urmă mi s-ar fi potrivit perfect, dacă aş fi apucat să-l probez cum se cuvine. Dar n-am apucat, căci îngeru’ a luat-o la fugă spre raionu’ cu talgere, adică blide şi pahare de sticlă, inox şi plastic, tare frumos aranjate taman la nivelul mânuţelor lui. Am lăsat moda şi am încercat să limitez dezastrul…

Posted 2012/10/09 by danieliiancu in Articole, SuperBlog 2012

5 responses to “SuperBlog 2012 (2): real-, – ”Stilul care ţi se potriveşte, oriunde, oricând”

Subscribe to comments with RSS.

  1. Las și io cititul că tre` să-mi șterg lacrimile! Bună porție de râs mi-ai servit. Mulțumesc Realului că te-a stârnit! Să-ți trăiască îngeru`! 🙂

  2. foarte fain scris…Felicitari!

Lasă un răspuns

