SuperBlog 2012 (1): Avensis, marca celor remarcabili   Leave a comment

Deveneam din ce în ce mai stresat căci deadline-ul era tot mai aproape, iar io habar n-aveam despre ce să scriu. De fapt, despre că să scriu habar aveam, cum s-o fac era problema. Căci, trebuie să recunosc, io nu-s şofer. Nefiind şofer, maşinile-s ca limbile străine: de neînţeles! Şi, la urma urmei, ce nevoie aş avea să ştiu ceva când şi la autostop şi la conversaţii prin ţări străine oricum mă dor mâinile de atâta ştiinţă?

Dar regulamentul e regulament şi io cică cam trebuia să mă supun lui de voiam să nu fiu penalizat. Şi nu voiam. Organizatorii şi juraţii sunt nişte duri: nici o concesie nu fac. M-am gândit la un moment dat să le zic să mă păsuiască barem vreo două luni, până gat şi eu ce am de gătat, da’ când era să trimit mail-ul mi-am amintit cum, în ediţiile anterioare, i-au făcut cu ou şi cu oţet pe unii care au întârziat. Şi nu le-au acordat nici o păsuire. Ba, mai mult, le-or şi luat din puncte. Nu-i de joacă, mi-am zis, oamenii ăştia n-au milă de întârziaţi. Poa’ să se scufunde planeta, să vină ditamai asteroizii, să înceapă războiul între San Marino şi Andorra pentru supremaţia teritoriului din jur, ăştia nimic! O dau cu regulamentu’ înainte.

Prin urmare am zis să fiu concurent cuminte. Şi, pe cât posibil, ascultător şi degrabă închinător la litera regulamentului, în special la paragrafu’ care zice că mă depunctează ăştia de nu mă văd. Aşa că mi-am luat ajutor. Pe Mihnea. Îngeru’ meu de 3 ani şi acuş’ împlinătoriu de 11 luni. Pentru că el, îngeru’, le ştie pe toate. Implicit, se pricepe şi la maşini, lucru la care, v-am zis, io-s varză. După ce l-am lăsat vreun ceas să caşte ochişorii mari la desene cu Garfield, motanu’ ăla portocaliu, afurist şi leneş, îl iau pe ocolite şi-l întreb dacă nu vrea să ne uităm la maşini. „Se masini, mă Tati?”, mă chestionează el. „De-ălea faine!”, zic. S-o uitat la mine-n irişi şi parcă dădea a spune nu. Nu m-am lăsat aşa uşor, că rămâneam fără articol. „Tatiiiii!!!”, zic, „hai să vezi Toyota!”. Cu vorbele astea l-am dat gata. O sărit din fotoliu’ drept în mijlocu’ sufrageriei. Acum tre să mă credeţi că e o performanţă: el e un înger miniatural (abia de are peste 80 de centimetri şi vreo 15 kile), iar fotoliul şi sufrageria îs mari. Confort sporit după standardele comuniste. Şi nu numai!!!

Până să mă dumiresc eu, Mihnea era deja în faţa calculatorului. Bătea din picioruşe şi mă întreba din priviri de ce merg aşa încet. L-am luat în braţe şi am dat drumul la filmuleţele de prezentare. Ioiiiiiiiiiii! M-o pus să le pun de trei ori la rând. Apoi s-o întors spre mine şi m-o chestionat: „Tati, asta-i Toyota, di se-i spune Avensis?”…

Băi fraţilor, acum daţi-mi voi mie repede un răspuns plauzibil pentru înger că io l-am dus un pic cu zăhărelu’. Nu ştiu cât ţine varianta mea, cu legende japoneze tradiţionale tranformate, prin sincretism religios, în basme populare româneşti. No, am făcut ce-am putut, să nu-mi dezamăgesc îngeru’. Momentan, pare să fie mulţumit de explicaţii şi s-o mai uitat de patru ori la poze şi la filmuleţe. Noul Avensis se pare că l-o cucerit.

Să nu vă aşteptaţi la prea multe. Am încercat io să-i vorbesc despre design-ul sofisticat, elegant, practic da’ mai ales argintiu (că asta-i culoarea care-i place îngerului), însă m-o privit cam ciudat când i-am zis că Avensis-ul îmbină liniile fluide cu chestia aia (design-ul adică). Care e nouă şi carismatică. În special la grilă şi faruri.

Pe măsură ce vorbeam Mihnea mă privea tot mai insistent. Mă rog. Nu vorbeam de la mine. Citeam ce scrie sub poze. Încercam să par cât mai elocvent. Şi serios în aceleaşi timp. Mi-a reuşit când am zis de forme şi abilităţi aerodinamice. Inclusiv când m-am holbat la carisma design-ului. Da’ când m-o întrebat îngeru’ ce-i aia grilă am schimbat subiectul, adică poza/filmuleţul, prefăcându-mă că nu aud întrebarea. Mi-a reuşit figura. Căci următoarea poză părea făcută într-o limuzină. Locul era argintiu şi părea imens. Nu i-am mai zis nimic la Mihnea despre „farmecul tactil şi vizual al interiorului ergonomic”. În primul rând pentru că acele cuvinte erau puse în corelaţie cu experienţa la volan. Experinţă care mie, după cum ştiţi deja, îmi lipseşte. În următoarea poză (respectiv următorul filmuleţ) era vorba despre tehnologie. Am sărit urgent peste, să nu-şi dea îngeru’ seama despre ce-i vorba, că dacă-şi dădea îmi cerea tableta mea s-o butoneze. Mă rog, s-o touch-eze, sau cum s-o zice. Am totuşi impresia vagă că sistemul multimedia, avansat cică şi intitulat Toyota Touch&Go Plus, e mai performat decât tableta mea. Prin urmare degeţelele lu’ Mihnea ar fi numa’ bune de touch-at în timp ce Bunicu ar conduce.

Pasul patru (foto/filmuleţ) m-a dat peste cap. Băi fraţilor, acolo scria următoarele: „opţinea celor 7 motoare puternice şi cabina silenţioasă” oferă plăcerea pură de a conduce. Bineînţeles, celor care au carnet. Da’ totuşi? Şapte motoare? Adică un număr de motoare egal cu numărul de vieţi pe care-l deţine o mâţă? Mai precis o fiinţă nemuritoare? (Că acum, hai să fim sinceri… Cine o mai văzut o mâţă murind? Cel mult, era vorba de o mâţă moartă, da’ sigur şi aia e făcătură, c-or fi luat un câine mic şi l-or împăiat). Wowww! Io, unu’, am fost impresionat. Bine, nu numai de motoare. Că doar nu ştiu nici ce-i ăla Cruise Control aşa că nu i-am putut explica nici la Mihnea. Dar în final m-am cam cutremurat. Scria ceva de un scaun electric. Ajustabil. Adevărul e că una e să spui „scaun ajustabil electric” şi alta „scaun electric ajustabil”. Ştiu că ei or zis bine. Da’ pe mine m-o luat cu tremurici. Mi-am şi imaginat instantaneu cum o să fiu electrocutat că am scris blasfemii.

Ca să scap de obsesie, i-am zis la înger să merem în sufragerie să ne jucăm cu colecţia lui de maşinuţe din metal. În prima fază o fost de acord. Apoi s-o luat de mine.

– Bine mă Tati meu, da’ io n-am nisi o Toyota Avensis! Aşa că nu mă mai szoc. Hai de-mi pune desene la televisor!

Posted 2012/10/08 by danieliiancu in Articole, SuperBlog 2012

Lasă un răspuns

