SuperBlog 2012: Hai să mă înscriu şi eu!   4 comments

Să vă zic. Cam în urmă cu o lună, primesc de la un prieten un e-mail. Că doar nu puteam primi un prieten de la un e-mail. Logic. Nimic senzaţional până aici, că, printre altele, primesc zilnic e-mail-uri de la prieteni, cunoştinţe şi duşmani, în această ultimă categorie incluzându-mi, implicit, şi şefii. Ceea ce m-a derutat la scrisorica cu pricina era faptul că omu’ care-o redactase se înscrisese, cică, într-un soi de concurs, demunit SuperBlog 2012. Mai mult, prietenu’ ăsta mă sfătuia să mă înscriu şi eu, aducând la înaintare tot felul de argumente care mai de care mai fanteziste. Normal, l-am felicitat că s-a înscris şi i-am urat succes. Cred. Adică sper să nu fi uitat să-i urez. I-am mai zis „da, da, las’ că văd io, m-oi înscrie” şi am scăpat ieftin în ziua aia, adică am uitat cu totul de mail-ul cu pricina…

Da’ viermişorul curiozităţii începe să te mănânce când nu te aştepţi. Aşa că, într-o altă zi, plictisit de lucru şi leşinat de căldură, dau şi deschid link-ul din mail. Şi citesc. Normal că citesc, nu de alta da’ nu prea erau multe poze în el. În link zic. Şi de acolo aflu că chestia asta, concursul adică, e ceva cu tradiţie, a ajuns la a „n”-şpea ediţie (unde „n” = 5), fiind de felul ei o competiţie de „blogging creativ”. Băi frate, aici m-am oprit din citit să-mi dau seama ce-i aia. Într-un final m-am dumirit că, cică toamna, când unii numără bobocii, alţii, care n-au boboci în ogradă, stau şi numără bloggerii. La un moment dat, în textul oficial am văzut cuvântul „sinergii” şi era să leşin, că mi-am adus aminte de Iliescu. Două palme auto-aplicate m-au readus în stare de funcţionare, în regim de avarie totuşi, şi am reuşit să-mi dau seama că vor fi nişte probe care să îmbine „talentul literar cu abilităţile de marketing”, plus ceva legat de dezvoltarea blogosferei. Mai jos scria, negru îngroşat pe alb, „cum participi?” şi apoi un buton de înregistrare care m-a aruncat în haos. Adică în Regulament.

Acu’ să nu se nerveze organizatorii, da’ io când citesc regulamente îmi vine s-o iau razna, că e atâta poliloghie pentru nişte lucruri simple. După ce am citit regulamentul de trei ori a fost necesar să-mi iau pauză de gândire două săptămâni. Să-l rumeg, să-l analizez în mod inconştient. Sau subconştient. În sfârşit am zis: „băă, ceva nu-i în regulă”. Şi m-am pus pe citit ce-or scris alţii la ediţiile trecute. Asta mi-a fost fatal: m-a băgat şi mai mult în ceaţă. Bine, n-am citit tot ce-or scris toţi. E imposibil, că bloggerii sunt câtă frunză şi iarbă şi scriu mult şi mărunt. O viaţă îţi trebuie să citeşti ce-or scris ei într-o zi. Totuşi, am încercat…

Următoarele zile mi le-am petrecut deci citind, conspectând, sintetizând, făcând fişe asupra modului în care vor trebui să arate articolele-postări. Şi am ajuns la concluzia că m-aş putea manifesta scriptic în mai multe moduri. Primul şi cel mai la îndemână ar fi „modul jurnalistic”, predat în toate şcolile de jurnalism provincial şi rural. Adică dom’le, nu te complici, spui frumos „cine”, „ce”, „unde” şi „când”, foloseşti cât se poate de exhaustiv toate informaţiile oferite de ăla de dă tema în pliantul oficial şi gata. Te-ai scos. Hai no, dacă eşti scrupulos, se acceptă să răspunzi şi la întrebările „cum” şi „de ce”. Dar atât. Este strict interzis să abordezi, fie şi tangenţial, chestiuni de genul „cui foloseşte” şi „cine se află în spate”…

Să trecem la „modul filozofic”. Daaaa! Ăsta m-a sedus din prima, da’ din păcate nu mă pricep. M-am tot gândit cum să iau prima frază, s-o întorc, s-o dau pe spate, apoi pe după gât, iar în final să arate total diferit de cum era la început, da’ să zică acelaşi lucru. Mamăăă, cu o poză modificată puţin în Photoshop (gen norişori sau fum sau ape înspumate), clar le-aş lua faţa la toţi. Din nefericire nu cred c-o să pot, aşa că m-am gândit şi la altceva. La „modul literar”, spre exemplu. Descrieri somptuase, realiste sau onirice, romantice sau critice, suprarealiste, fantasy sau SF, toate s-ar preta foarte bine la concurs, da’ mă tem că n-o să am timp. Că pentru aşa ceva îţi trebuie un mod de lucru balzacian sau proustian. Zic eu. Fragmentarismul sau eclectismul nu dau bine în asemenea cazuri.

Mă rog. Ar mai fi „modul academic”. Adică elevat, preţios, superior şi detaşat de patimile omeneşti de toate zilele. Aici ar trebui să dau note de subsol sau final, bibliografie generală şi specială, sursele inedite pe care le-am consultat io însumi prin arhive prăfuite, referiri şi trimiteri savante la bibliografia internaţională şi polilingvistică, menţionări de autori străini de care nu a auzit nime, da’ care impresionează prin faptul că lumea nu le ştie citi numele… Vai, ce frumos! Aş câştiga cu siguranţă concursul. Ceilalţi bloggeri ar trebui să se retragă. Iar eu nu vreau asta. Că no, acum ziceţi şi voi: ce rost ar mai avea un concurs în care aş concura singur? Buuun. Să nu uităm şi de „modul tehnic” de redactare a articolelor-postări. În opinia mea, aşa ceva e o combinaţie a modului jurnalistic cu cel academic, prin folosirea unui limbaj pe care nu-l înţelege nimeni şi prin eliminarea tuturor modalităţilor de identificare a surselor de inspiraţie în redactare. Adică, mai precis, rezultatul ar fi unul mult mai bun, savuros în insipiditatea lui, considerat mult peste valoarea articolelor şi cărţilor originale din care s-a inspirat.

În sfârşit, ar mai fi un mod… Woooowwww… Nu… Vai mie… Nu se poate… Stăteam cu fereastra deschisă… A bătut vântul… şi curentul mi-a zburătăcit foile… Acum ălea zburdă prin faţa blocului. No! Ce mă fac? Oare care e ultimul mod de redactare a unui articol? Offf!!! O las aşa şi trimit înscrierea cum o fi. Dacă mă acceptă oamenii, poate voi visa la noapte cum să scriu postările pentru SuperBlog 2012. Dacă nu, asta e!

Posted 2012/09/30 by danieliiancu in Articole, SuperBlog 2012

4 responses to “SuperBlog 2012: Hai să mă înscriu şi eu!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut si bun venit printre participantii la SuperBlog 2012! Iti multumim pentru inscriere si te asteptam la start maine, 1 octombrie! Succes! 🙂
    Ne pare rau ca ti-am dat batai de cap cu regulamentul, dar experienta editiilor trecute ne-a demonstrat ca mai bine explicam regulile pe indelete de la bun inceput. Da, a iesit cam lung, dar nici competitia nu e scurta si sunt multe aspecte care se cer precizate. De enervat nu ne enervam, ca o sa avem destul timp in urmatoarele 2 luni 🙂 Iti multumim pentru intelegere si iti dorim sa-ti gasesti cat mai curand stilul de abordare a temelor SuperBlog.

  2. Mult succes!

Lasă un răspuns

