Mihnea dixit (26)   Leave a comment

Adevărul e că faza asta ar trebui să se numească Mihnea facit. Hoooo, nu săriţi pe mine, poate că nu-i corect pe latineşte, da’ pricepeţi voi ce-am vrut să zic. Nu insist. Aseară lumea n-avea chef de plecat acasă din faţa blocului. Băăăiiiii, da’ stăteau de zici că băncile ălea erau unse cu miere. Pe la ora 9, încă mai alergau în zig-zag şase băiesei şi două fetise, urlând, chiuind, împingându-se şi certându-se. Dintre ăia şase bărbăsei, doi erau ţigănuşi, fiecare cu câte o pereche de părinţi adiacenţi. No, asta erau, nu pot să le spun romuleţi! Deci. Se jucau cu toţii, patru dintre ei având de toate (jucării, biciclete, trotinete, pufuleţi), alţi doi neavând nimic, da’ ţinându-se scai după primii. Io, ciuci printre ei. La ţigănuşi li se scurgeau privirile după pistoalele cu luminiţe şi tot încercau să întindă mânuţele să le ia şi ei. Io negociam cu ăia patru să le dea jucării şi la ăilalţi doi. Am reuşit în cea mai mare parte a timpului să aplanez conflictele interetnice-interrasiale-intercumvreţivoi. Problema e că şi dintre cei doi, unu’ era mai aspru, voia numai el să se joace şi nu-i dădea şmecheriile şi la celălalt. Aşa că tac-su, din când în când, fugea după el şi-l altoia. Mă rog. Bună educaţie, dar mai ales necesară.

În sfârşit dă lumea să plece către case. Cei patru îşi iau trotinetele şi fug să dea nişte ture în jurul unor garduri verzi. Printre ei şi Mihnea. Care are un loc de ascuns într-un gard. Aşa că a aruncat trotineta pe trotuar şi a fugit să se ascundă. Io l-am văzut că fuge, da’ când am ajuns trotineta nicăieri. Am crezut că o intrat de data asta cu ea în tufe. Da’ nu. Îl întreb unde i-i scula. Îngeru’ se uită în jur, începe să râdă şi caută prin toate locurile. Credea că glumesc şi că i-am ascuns-o io, că mai fac din-astea. N-o găseşte. Se impacientează. Caută cu disperare până-l vede pe ţigănuşu’ ăla mai aspru dându-se cu trotineta lui. Wowwwwwww! Mamăăăă! Usain Bold când era copil nu alerga aşa repede ca Mihnea să-şi recupereze „troti” lui.

Acum descriu faza cu încetinitoru’, să pricepeţi. Îngeru’ aleargă. Ajunge în faţa ţigănuşului. Ăla pune şi el frână. Deci se opresc amândoi. Mihnea urlă ceva la el. Eu nu pricep că-mi vâjâie vântul pe lângă urechi în timp ce alerg spre ei. Îngeru’ meu pune mâna pe ghidonu’ trotinetei şi trage. Ăla ţine bine. Mihnea trage cu spor. A treia încercare e cu noroc. I-o smulge ţigănuşului din mânuţe. Da’ când a câştigat partida asta nu-i mai pasă de trotinetă. O ia şi, fără să se mai uite la ea, o aruncă undeva în spate. Urlă. Tot nu ştiu ce, că io încă alerg. Îl văd numa că-i furios. Stă aplecat spre înainte, ca un cocoşel. Cu pumnii strânşi. Ăla, în loc să bată în retragere, sare şi el arţăgos. Da’ cu Mihnea nu-i merge. Îngeru’ o atacat. Prima dată i-o tras un croşeu cu stânga. Scurt. În bărbiţă. Apoi, înainte ca ţigănuşu’ să-şi revină, i-o aplicat un upercut cu stânga. În momentu’ ăla n-am mai putut alerga. Îmi venea să leşin. De atâta râs în hohote… Mi-o pierit un pic veselia când adversaru’ îngerului o ripostat dur, da’ dur de tot, cu o scurtă la stomăcel. A fost un foc de paie. Căci Mihnea a icnit o dată, după care a atacat din nou. Cu toate că nu a aplicat un procedeu strict din box, a fost eficient: o pălmuţă bine croită, cu dreapta, peste faţa băieselului din faţă l-o dezechilibrat pe ăla. Apoi a venit cireaşa de pe tortul bătăii: o directă în plină figură ce l-o făcut pe ţigănuş să urle. În durerea lui, l-o mai altoit şi el o dată pe Mihnea, ceva între croşeu şi upercut, da’ mai mult i-o şters năsucu’. Lovitura de final, o scurtă bine plasată, i-a aparţinut tot îngerului. Apoi meciul s-a încheiat prin abandon. În sensul că ţigănuşul o luat-o la fugă. Nuuuu… Nu i-o fost frică de Mihnea, ci de tată-su, care venea gâfând în urma mea să-l pleznească. Io mi-am muşcat limba să nu mai râd şi am început să-l ocărăsc pe înger: că nu-i frumos, că de ce-o fugit, că de ce dă în copii… Chestii de ăstea spuse tare, să audă omu’ că-l cert pe fiu-miu. La care Mihnea se revoltă:

– Da’ bine mă Taaatiii, n-ai văsut? Mi-o furat trotineta!!!

Posted 2012/09/27 by danieliiancu in Mihnea, Mihnea dixit

Lasă un răspuns

