Mihnea dixit (25)   2 comments

Într-o zi i s-o pus pata îngerului pe o maşinuţă. Roşie ca focu’, cu roţi luminătoare în toate culorile curcubeului. Aşa că n-o mai lăsat-o din mânuţe nici când trebuia să ne băgăm la nani şi m-o întrebat dacă poate lua „masinusa” în pat cu noi. Când i-am zis „poţi, Tati, de ce să nu poţi?”, mi-o încercuit picioarele cu mânuţele, m-o strâns cât o putut el de tare şi mi-o zis că-s „sel mai bun din lume”. M-am topit instantaneu şi n-am prea priceput exact ce vrea să zică. Că oricum mă întoarce cum vrea el. Noaptea, i-am luat maşinuţa şi am băgat-o sub pat să nu se lovească cu năsucu’-n ea. Da’ când s-o făcut lumină primu’ lucru’ a căutat rabla roşie. I-am dat-o urgent şi o mai dormit vreum ceas. La grădinisă am mers cu maşinuţa strânsă bine la piept. El, nu eu. Până să-l dezbrac şi să-l împing în braţele Doamnei, un copilaş-coleg era să mânce bătaie c-o venit să se uite la maşinuţă. Nu cred c-o văzut-o nimeni bine pe maşinuţă, că de atins nu se pune problema, iar de jucat cu ea nici atât. La amiaz o dormit iar cu făcătura purpurie-n braţe. Iar seara, în faţa blocului, o mânuia pe dalele de gresie de mai să-i sară toate roţile. Un alt băiesel, de-aceaşi vârstă şi aceleaşi năravuri, îi tot cerea maşinuţa să se joace şi el. Mihnea, nimic.

-Nu si-o dau, că-i a mea, mi-o adus-o Tati!

Bine, i-o adusesem io, da’ mai demult. Mă rog. Piciu’ ălălalt se pune pe urlat la bun-sa proprie că vrea maşinuţa lu’ Mihnea. Bună-sa lu’ pici se uită la bună-sa lu’ Mihnea. Bună-sa lu’ Mihnea decide să împace şi căpriţa şi vărziţa şi mere să negocieze cu îngeru’ cedarea pentru scurt timp a jucăriei către celălalt doritor. Ţi-ai găsit. Îngeru’ s-o trântit în fund pe gresie, şi-o strâns maşinuţa la piept şi o întrebat-o, urlând retoric:

– Seeeee? Vrei să plâng iaarrră?

Posted 2012/09/26 by danieliiancu in Mihnea, Mihnea dixit

2 responses to “Mihnea dixit (25)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Asta-mi aduce aminte de-o chestie faina.
    Fata nasilor lu Vlad. 5 ani. Ceva se intamplase… n-avea voie undeva…. Si se pune ea pe-un plans… si plangeeeeeeeeee… si plangeeeeeeee….
    La un moment tac-su s-o impace:

    -Degeaba plangi ca ASTA nu se poate, daaaarrrrrr… daca vrei se poate ailalta!

    Fata, oprindu-se brusc din plans si aratandu-se vag interesata:

    -Lasa-ma sa gat cu plansu !

    =))

Lasă un răspuns

