Publicitari de altădată (1): „Fiare vechi”   4 comments

Nu ştiu de ce, dar mi s-a pus într-o zi pata să văd cum arăta lumea în anul în care m-am născut. Aşa că am luat Almanahul „Scînteia” pe anul 1973 şi-am început să-l răsfoiesc. Până am ajuns la secţiunea cu reclame. Foarte tari. Iniţial, asta de mai jos, cu dinozaurii care pot fi valorificaţi, mi-a pus probleme de înţelegere. Apoi m-am prins că-i vorba despre Întreprinderea de Colectarea Metalelor, iar dinozaurii cu limba roşie sunt de fapt capace de borcane, cutii de conserve sau staniol (se pare că doar „de la ambalaje). Bine, şi „obiecte metalice de uz caznic ieşite din uz” (excelent!), care „se preiau imediat”, „cu plata pe loc, la toate depozitele din ţară”! Ceea ce m-a frapat totuşi e faptul că nu se specifică nicăieri că se colectează şi capace de canal, şine de cale ferată sau fier-betoane din construcţii industriale dezmembrate… (Almanahul „Scînteia”, 1973)

Posted 2012/08/18 by danieliiancu in Uncategorized

4 responses to “Publicitari de altădată (1): „Fiare vechi”

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pe vremea aia dacă cineva colecta capace de canal sau șine de cale ferată, îl duceau la miliție, îl legau de un calorifer, și-i dădea milițianu bulane în cap până obosea (milițianu’).
    Acuma hoții de fier vechi scapă doar cu o mustrare.

    • Ai perfectă dreptate. Pe mine m-a distrat faza că în loc de capace de canal se colectau capace de borcane şi mă întrebam cât câştiga un „colector”? Sau s-o luăm altfel, ca pe o problemă de matematică: câte capace de borcane trebuie să strângă un om pentru a echivala greutatea unui singur capac de canal?

      • Capacele ca capacele, dar staniolul de la ambalaje? Câtă ciocolata trebuia să mănânci, să aduni staniol astfel încat să echivalezi greutatea unui capac de canal? :-))))
        Pe vremea aia nu-mi aduc aminte de altceva, în afară de ciocolată, să fi fost învelit în staniol.

  2. Ai dreptate, stau să mă gândesc la ce mai era folosit staniolu’…

Lasă un răspuns

