Aventurile îngerului (22): Aventură în Cheile Râmeţului 3   2 comments

Primele lucruri care ne-au sărit în ochişori la cabană, după ce ne-am dat jos din cârca lu’ Radu şi l-am ocolit pe Sebi, care ne ieşise înainte cu un blid de peşti, au fost două căsuţe. Wowww! Şi noi avem acasă două căsuţe de ălea, da’ Tati meu le zice corturi şi îi e teribil de lene să le monteze în mijlocu’ sufrageriei când avem noi chef, adică pe la unşpe noaptea. Aşa că, n-am stat pe gânduri şi, până să se prindă lumea, ţuşti!, am fost într-o căsuţă şi i-am tras fermoarul. După care ne-am pus pe aşteptat.

Nu prea mult că numa’ ce l-am auzit pe Tati meu întrebând de noi şi apoi punându-se pe strigat „Mihnea” de era să răguşească. Noi nimic, tăceam chitic, că aşa tre să faci când te joci de-a v-aţi-ascunselea! Bine, acum din cele două persoane implicate în joc, numa’ noi ştiam că ne jucam. Tati meu habar n-avea. Într-un final, n-am mai îndurat disperarea din glasu’ lui şi am tras un pic fermoarul. Atât i-a trebuit, că ne-a văzut şi, făcând pe nervosul, ne-a scos afară din căsuţă. Că, cică, nu-i a noastră, că nu-i voie, că ce căutăm noi între lucruri străine, că dacă am cerut voie şi alte asemenea. Am încercat să-i explicăm frumos:

– Da’ Taaatiiii, n-am făcut nimic… numa’ m-am băgat înăuntru! Şi daaaaa, AM SERUT VOIE, DA’ NU O AUSIT NIME!

N-ai cu cine discuta. Ăsta când zice „nu”, cică „nu” ar trebui să rămână, da’-l cam pufneşte râsul şi nu pricepem de ce. Mă rog, l-am ascultat şi n-am mai intrat în căsuţe, mai ales că aparţineau unor neni de prin Bacău… sau cam aşa ceva. Da’ am avut ce face, staţi liniştiţi, că în jur era o poiană maaareeee-maaareee, mărginită de copaci, de urzici şi de două râuri în care abia-abia l-am înduplecat pe Tati meu să ne lase să ne băgăm picioarele în ele şi să dăm cu bolovani. Ioiiiiii, cât am mai alergat, strigat, sărit, trântit, strigat, arucat cu beţe, urcat pe băncuţe, strigat, fugit după mingi, dat sfaturi la oamenii mari, strigat, strigat, strigat. A fost ca-n codru, şi la propriu şi la figurat. Cel mai des am urlat, numa’ aşa, de probă, să vedem dacă ne aude şi dacă ne răspunde: „Taaatiiiii!!!!!!!”. Cel mai fain era când era pe buda din marginea pădurii şi răspunsul se auzea înfundat şi oarecum crispat. „Ce vreeeeeeiiii?”… Iar noi insistam cu strigările, că ne plăcea cum sună.

Offf, că multe s-or mai întâmplat în două zile. Tati meu chiar ne-o promis că ne bate dacă ne lovim, da’ nu ne-am lovit, numa’ ne-am urzicat când ne trimiteau Flavius şi Andrei după mingile date de ei prin tufe. Voi habar nu aveţi ce ustură! Nu toate tufele, că le-am încercat, numa’ ălea cu urzici. Bine, adevărul e că ne-am şi lovit o dată când ne-or alunecat picioruşele şi am picat de pe băncuţă direct sub masa din curte şi ne-o durut un piculeţ mai tare fundulesu’, da’ n-am plâns prea mult. Ne-o luat tati meu în braţe şi, gata, o trecut.

În schimb a plâns Tati meu. Nuuuuu, nu s-o lovit şi nici nu s-o urzicat. Nici măcar n-o căzut ca noi de pe bancă. Da’ şi-o lăsat hamacu’ lui luat cu 10 euro din Viena, anu’ trecut, pe mâna noastră şi a lu’ Andrei şi Flavius. Aaaa, şi a Mariei. Tare mândru era el de hamacu’ ăla, da’ no, se întâmplă şi ghinioane. Că de unde, Doamne Maica Domnului, era să ştim noi, nişte copii, că dacă faci din hamac hintă şi-l tot freci de iarba şi de cotoarele de pe jos îi faci o gaură cât unghia taman unde stă Tati meu cu fundul când doarme? O făcut scandal cât casa şi ne-o ameninţat pe toţi copiii ce ne-am bulucit în hinta improvizată că ia 40 de euro de copil de la părinţii corespunzători sau de la unchii şi mătuşile aferente. Cică 10 euro e hamacu’, 130 de euro îl costă autocaru’ dus-întors la Viena şi de 20 de euro să mai mânce şi el ceva sandviciuri şi-o bere. Nu ştim dacă rudele celorlalţi trei puşti vor accepta târgul pentru a nu fi târâte prin tribunale, da’ noi suntem curioşi cum scoate Tati meu bani de la el însuşi! Să-l vedem de unde face rost de 40 de euro, partea noastră!

Nici nu mai ştim cum a trecut ziua şi a venit seara. Şi s-o pus lumea pe făcut grătare, pulpe de pui, tot felu’ de cărneturi, plus peştii cu care umbla Sebi de dimineaţă în blid. Acum, să v-o spunem pe cea dreaptă, noi suntem în dubii. Sebi zice că omorâse ăia vreo 20 de păstrăvi (bineeeeee, erau şi vreu 5 lostriţe printre ei), cu mâna lui, adică cu undiţa din mâna lui, de dimineaţă, înainte de a ajunge noi la cabană. Undiţa e un băţ luuuuung-luuuung şi suuuuubţiiireeeee, pe care nu ne-o lăsat Tati meu să-l băgăm pe foc după ce tot el ne-o dat ideea. Prin urmare nu prea ne vine să credem că poţi să dai cu el direct în cap la peşte, fie el păstrăv, fie lostriţă, din moment ce noi n-am reuşit lucru’ ăla cu ditamai bolovanii. Mai plauzibilă pare varianta expusă public, timp de două zile, de Tati meu, care l-a acuzat pe Sebi că a cumpărat peştii de la Kaufland şi mai că era să jure cu mâna pe o carte de bucate că o şi zărit o etichetă cu preţul pe coada unui specimen ihtiologic din familia salmonidelor aflat în blidu’ lu’ Sebi. Asta cu atât mai mult cu cât a doua zi dimineaţă Sebi s-o întors de la pescuit cu mâna goală, după şase ceasuri de moţăială pe malul pârâului. Cu voce tare s-o scuzat că, cică, nu ştiu la ce oameni o vândut peştii, că o prins, cică, nenumăraţi, da’ oamenii ăia erau rupţi de foame şi gata să-şi lase oasele şi rucsacii prin pustietăţile de la Cheia dacă nu-i salva el de la inaniţie. Da’ apoi tot s-o scăpat şi o zis că duminica-i închis la Kaufland…

Posted 2012/08/01 by danieliiancu in Aventurile îngerului, Mihnea

2 responses to “Aventurile îngerului (22): Aventură în Cheile Râmeţului 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. sa intelegem ca atunci cand te strigam si intrebi Ce vreiiii??? cu voce infundata si crispata totdeauna esti pe buda??? mai ales pe mess :)))

Lasă un răspuns

