Mihnea (15): Moş Crăciun e-o bestie!   Leave a comment

Poza e din 21 noiembrie 2008…

Da, repetăm cu mânuţa pe inimioară: Moş Crăciun e-o bestie! Şi să nu sară doi metri de fund în sus toţi renii şi ăilalţi susţinători umani ai individului că tot nu ne schimbăm părerea. Viaţa e nasoală, lumea e rea, iar respectivul moş face parte din ea. Să explicăm, înainte ca voi să treceţi la linşajul fizic şi psihic al lui Tati meu, biată unealtă fără vină ce intermediază opiniile noastre către spaţiul public post festum. Sau, dacă vreţi, încă in festum.

Cum vă menţionam în intervenţiile anterioare, toate strădaniile noastre din ultimul timp au fost canalizate pentru memorarea, uneori nu fără efort chiar dacă în ce ne priveşte nu pare, a colinzilor şi poeziilor de sezon. De la Tati meu, Bunicu şi Dica, până la Doamna Educatoare, trecând printr-o suită de alte personaje mature ce au încercat să ne transfere pe care orală cunoştiinţele lor legate de obiceiurile de iarnă, noi am asimilat multitudine de versuri cu specific de sezon, inclusiv melodiile acompaniatoare (aproximativ, că mai săream uneori o octavă, două). Toate acestea pentru: a) a fi pe placul unui Moş Crăciun ce s-a dovedit a fi teribil de nerecunoscător; b) pentru a impresiona asistenţa formată din neamuri, vecini, cunoştiinţe diverse şi prietenii de toate felurile şi din toate locurile a lu’ Tati meu. Să zicem că în ce priveşte mulţimea de personaje comasată la punctul „b” am reuşit, dat fiind faptul că pe de o parte ne ştiau mai de mult şi nu-şi permiteau să ne critice, iar pe de altă parte am avut impresia că nu doreau să se pună rău cu Tati meu. Prin urmare laudele au fost pe măsura talentelor noastre recitatorii, iar criticile, normal, au lipsit cu desăvârşire. Necazul însă a venit de la individu’ menţionat la punctul „a”!

Şi acum spuneţi şi voi dacă n-avem dreptate să spunem că Moş Crăciun e-o bestie! Noi i-am cerut jucării nenumărate (să admitem totuşi că aici a fost băiat de treabă şi am primit), apoi am solicitat să avem parte de prilejuri să merem „la vizită” unde să cântăm colinzi şi să primim căruţe întregi de bani, să ne jucăm insistent cu alţi copii, să facem vizite la neamurile de la Tăuţ unde n-am ajuns până acum niciodată, să fie zăpadă ca să ne dăm cu săniuţa construită de Bunicu prin septembrie şi să-l ducă pe Boc la Polu’ Nord, iar pe Băsescu la cel Sud. Bănuiam noi că cerinţele politice nu ne vor fi îndeplinite, dar speram ca la negocieri să obţinem cel puţin lucrurile celelalte. Nimic. Bestia roşie şi burtoasă s-a dovedit a fi de neînduplecat. Fi-i-ar renii plecaţi la rut tot timpu’ anului, să-i fie! Răstoarne-i-s-ar căruţa cu tălpici în mijlocul deşertului Atacama! Şi amenda-l-ar poliţia stelară să-l amendeze, că n-am văzut la coada renilor săculeţele pentru colectarea ecologică a deşeurilor fecalo-animaliere. Vă daţi seamă că ăia se…, Doamne iartă-ne, în capu’ nostru de Sărbători? Exact ca politicienii!

Acum să vă zic ce-am primit noi în locul celor solicitate prin viu grai şi exprimate fizic prin atitudine tot timpul anului. N-a contat faptul că am fost îngeri (ca expresie facială şi comportament social), în ultimele 300 şi nu ştiu cât de zile! Nuuu! N-au contat pregătirile. N-au fost băgate în seamă aşteptările noastre de omuleţ de trei ani, o lună şi 14 zile. Rugăminţile sufleţelului nostru au fost aruncate la coş de un Moş isteric care în loc să ne ofere tot ce i-am cerut noi ne-a trimis… (unde credeţi?) la spital! DAAA! La spital! Unde am fost internaţi în Ajunul Crăciului, la ora 11.33 aproximativ, şi unde ne aflam şi la ora actuală. Şi unde om mai sta noi mult şi bine, că cică boala aia afurisită s-a întors. Avem un început de pneumonie, sau ceva de genu’! Vă ţinem la curent!

Crăciun fericit! Huuuuoooo, Moş Crăciun!

Posted 2011/12/25 by danieliiancu in Aventurile îngerului, Mihnea

Lasă un răspuns

