Mihnea (11): 10 decembrie 2010   Leave a comment

Pe lângă faptul că, îngeri cum suntem prin născare şi bandiţi prin formare educaţională (a se citi alintătură în toată regula, adică ăia trei ani de acasă pe care-i avem!), nu vrem nici în ruptu’ capului să merem la „englesă”, fiind singurii care facem respectiva „oră” de 20 de minute cu doamna de serviciu, mai precis având la dispoziţie toate jocoreile altfel acaparate de ţâncii-colegi, acum mai avem o problemă. Bine, mai multe!

În săptămâna care tocmai se încheie o vint un nene la pozat. Să ne facă poze nouă, nu lui! De-’lea faine, cu panou albastru  în spate şi imaginea grădiniţei pe fundal. Apoi băgate-n colaje specifice de Moş Gerilă, cu ramuri de brazi, zăpadă de aia de care încă nu ştim cum arată, girlande şi globuri numai bune de trântit pe jos, că-s teribil de casante. „Tati meu” (adică eu!), chiar a fost de acord să deie o căruţă de bani pe două asemenea exemplare foto. Înconştienţă de om matur, degrabă stricătoriu de resurse financiare familiale în vremuri de criză. Noroc cu mine (adică Mihnea!), care am refuzat categoric să stau locului în faţa panoului ăluia…

…Si nenea n-o avut se-mi fase că nu m-o plins. Ba mai mult, când o dat să-mi facă posă, am plâââââns si am urlaaaaat! Asa că, dacă o văsut că ne culg musii, ne-o  lăsat în pase, si pe mine si pe fetisa doamnei educatoale, cale mi-o sinut isonu’.  Fetisa, nu Doamna! Cică totusi la selbalea de Clăsiun nu mai scăpăm, că ne fase pose de la distansă si n-avem încotlo. Malcă Tati meu banii…

Apropo de serbarea de Crăciun, care-i c-o săptămână şi ceva mai repede, adică vineri, ţinem să vă anunţăm că noi suntem Omu’ de Zăpadă în sceneta care se pregăteşte. Spunem care se pregăteşte şi nu „o pregătim” pentru că, şi asta-i altă problemă, noi am refuzat, din nou, să participăm la repetiţii. Bine, ştim tot ce trebuie să recităm şi să cântăm, avem dicţie şi prestanţă recitatorie, nu avem trac în public (am dovedit-o de atâtea ori pe stradă, în autobuz, pe tren, în magazine!), dar NU VREM să ne dăm în spectacol în mod organizat. Aşa că în timp ce toţi ceilalţi copii ţopăie şi urlă pe trepţile ce vor servi drept scenă la spectacol, noi stăm sprijiniţi în tocul de la uşa clasei şi-i privim lung şi cu ochii mari. Iar la rugăminţile şi invitaţiile ce ni se adresează pentru a lua parte la debandadă, noi răspundem invariabil „NU si NU si NU si gata”. Iar vremea trece, spectacolu’ se apropie şi există şansa să fim doi oameni de zăpadă, adică unu mare („Tati meu”) care să-l ţină-n braţe pe scenă în timpul spectacolului pe unu mic (adică Mihnea), că oricum avem două costumaşe. Asta în cel mai bun caz, că s-ar putea să-i vrem pe scenă şi pe Dica şi pe Bunicu’, dar pentru ei n-am găsit încă costume.

Totuşi, după ultimele informaţii, se pare că joi şi vineri Doamna ne-o înduplecat să ieşim din clasă, fentându-ne cu un scăunel mic roşu, cu perniţă, aşezat în spatele copiilor, pe care noi, ca Om de Zăpadă ce ne găsim stăm liniştiţi în timp ce ăilalţi se zbânţuie. Bine, au şi de ce să se agite că-s fulgi de zăpadă, zâne, iepuraşi, prezentatori şi nu mai ştim ce. Da’ o să vedem la spectacol. Deocamdată noi ne concentrăm atenţia asupra a ceea ce va trebui să transmitem lumii prin viu grai şi gestică. Sunt o sumedenie de chestii, din care menţionăm mai jos doar câteva versuri (compilaţie de opere de pe net), rostite în calitate de Om de Zăpadă. Şi să nu râdeţi, că ştim cum arată chiar dacă n-am văzut încă zăpadă, da’ o meşterit „Tati meu” unu’ din plastilină!

Eu sunt Omu’ de Săpadă

Mestelit întl-o ogladă.

Nasu-i un aldei

Ochii-s de călbune,

Mătula sub blaţ

Îmi stă de minuneeeee!

Posted 2011/12/10 by danieliiancu in Aventurile îngerului, Mihnea

Lasă un răspuns

